Sabtu, 6 Disember 2008

Tim Presiden Pas : Calon PRK KT belum diputuskan

Roy Rasul (Harakah)

KUALA LUMPUR, 6 Dis (Hrkh) - Setakat ini PAS belum lagi memutuskan nama calon untuk bertanding di kerusi parlimen Kuala Terengganu.

Menurut Timbalan Presiden PAS, Ustaz Nasharuddin Mat Isa, berdasarkan prosedur PAS Pusat akan menunggu nama calon yang dicadangkan kawasan-kawasan dan kawasan pula akan hantar kepada negeri dan akhirnya akan diputuskan oleh PAS Pusat.

"Ia bergantung kepada nama yang dicadangkan oleh kawasan tidak kira anak tempatan atau orang luar,"jelasnya kepada Harakahdaily baru-baru ini.

Begitu juga katanya, jika ada kawasan yang mencalonkan Naib Presiden PAS, Mohamad Sabu sebagaimana yang dicadangkan oleh Mursyidul Am PAS, Tuan Guru Nik Abdul Aziz Nik Mat maka ia juga akan dipetimbangkan.

"Jika sudah ada cadangan daripada Tuan Guru,maka kita akan tunggu cadangan kawasan pula kemudian kita akan bincang dalam mesyuarat. Saya tidak boleh bagi keputusan sebab bukan saya yang buat keputusan,"katanya.

Tambahnya, dalam pilihan raya kali ini peluang PAS untuk merampas kerusi tersebut cerah berikutan dengan situasi politik terkini dan tambahan pula majoriti kekalahan lalu adalah kecil.

"Sebab kita lihat dulu, majoriti tidak besar mana pun dan dengan itu peluang kita cerah,insya-Allah,"katanya.

Nasharuddin yang juga Pengarah Pilihan raya Kecil PAS Kuala Terengganu berkata, PAS sudah bersedia untuk berdepan dengan Barisan Nasional.

Tiada ulasan: